Sprężarki

Sprężarki

related


Od wielu lat specjalizujemy się w spreżarkach i pompach opartych na technologii łopatkowej.
Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na jej bezawaryjność. Dzięki bezpośredniemu napędowi i prostej konstrukcji sprężarek, nasi Klienci unikają remontu stopnia sprężającego nawet przez 100 000h.


Jakie są zalety łopatkowych sprężarek powietrza?

related related related related

Stała wydajność, bez względu na ilość przepracowanych godzin

Dzięki samokompensacji łopatek, wydajność łopatkowej sprężarki powietrza pozostaje niezmienna w całym procesie eksploatacji.

4 x dłuższa praca, bez remontu stopnia sprężającego (w porównaniu do technologii śrubowej)

Stopień spreżający w technologii łopatkowej pracuje przy niskich obrotach.  Dzięki prostocie konstrukcji, proste czynności serwisowe mogą być wykonywane bezpośrednio na miejscu u użytkownika. Sprężarka powietrza Hydrovane nie posiada przekładni i pasków klinowych, co również znacząco wpływa na jej żywotność.

Dożywotnia gwarancja na łopatki

Wyjątkowa trwałość konstrukcji opartych na technologii łopatkowej sprawia, że producenci oferują bardzo korzystne warunki gwarancji na swoje produkty, a tym samym zapewniają użytkownikom pełne poczucie bezpieczeństwa. 10-letnia gwarancja sprężarki powietrza to gwarancja spokoju dla użytkownika.

Oszczędność energii

Właściwie dobrana sprężarka powietrza o zmiennej prędkości może przynieść znaczne oszczędności energii i być stabilnym źródłem sprężonego powietrza o stałym ciśnieniu. Większość systemów sprężonego powietrza działa pomiędzy 50 a 75% nominalnej wydajności. Nasz system zmniejsza wewnętrzne ciśnienie w sprężarce do wartości 2 bar (brak obciążenia), zmniejszając tym samym zużycie energii aż do 20%. 

 

Jak działa łopatkowa sprężarka powietrza marki Hydrovane?

Zasada działania łopatkowych sprężarek Hydrovane jest tak samo prosta i niekomplikowana, jak i ich konstrukcja. Konstrukcja, która jest nieporównywalnie prostsza, a co za tym idzie, bardziej trwała i niezawodna w porównaniu do sprężarek innych typów.

Układ sprężający w sprężarce łopatkowej składa się w uproszczeniu z trzech podstawowych zespołów: stojana, wirnika i zestawu łopatek. Cylindryczny wirnik umieszczony jest mimośrodowo względem obudowy, czyli stojana. W wirniku znajdują się osiowe wycięcia, w których są umieszczone łopatki mogące się swobodnie poruszać w kierunku promieniowym. W trakcie obrotu wirnika łopatki wysuwają się (pod wpływem siły odśrodkowej) i chowają w wirniku w zależności od ich położenia względem stojana sprężarki - jest to skutek mimośrodowego umieszczenia wirnika. Powietrze pobierane przez otwór (zawór wlotowy) w stojanie zostaje uwięzione w przestrzeni między dwoma łopatkami, wirnikiem i stojanem. Mimośrodowy obrót wirnika względem stojana powoduje, że ta objętość maleje, czyli następuje sprężenie powietrza. W momencie maksymalnego sprężenia uwięzionego powietrza zostaje ono wypuszczone do systemu sprężonego przez zawór wylotowy w stojanie. Proste, nieprawdaż? Oczywiście rzeczywista sprężarka powietrza jest urządzeniem zdecydowanie bardziej złożonym, wyposażonym w różne układy gwarantujące niezawodność , trwałość, wysoką wydajność i czystość sprężonego powietrza. Należy tu wspomnieć o ważnej roli oleju wtryskiwanego do wnętrza stojana, który ma za zadanie zmniejszać tarcie, uszczelniać i chłodzić nagrzewające się elementy wewnętrzne sprężarki. Jeśli w układzie sprężania powietrza wykorzystywany jest olej, to jego opary muszą być w dalszym etapie usunięte ze sprężonego powietrza. Do tego służą dwa separatory oleju, wstępny i końcowy, usuwające olej. Powietrze musi być pozbawione również cząsteczek wody, co następuje w chłodnicy sprężonego powietrza.

Zasadę działania sprężarki łopatkowej przedstawiono na animacji poniżej.

 

A. Powietrze pod ciśnieniem atmosferycznym jest zasysane przez zawór wlotowy.

B. Powietrze zostaje uwięzione między ścianami stojana i wirnika oraz ruchomymi łopatkami.

C. Wskutek ruchu obrotowego przestrzeń ta zmniejsza się, co powoduje sprężenie powietrza. Wtryskiwany w sposób ciągły olej służy do chłodzenia, uszczelniania i smarowania układu.

D. Powietrze pod wysokim ciśnieniem przechodzi do głównego separatora oleju.

E. Pozostałości oleju usuwane są w końcowym separatorze oleju, który gwarantuje wysoką jakość sprężonego powietrza.

F. Sprężone powietrze przechodzi przez chłodnicę, gdzie usuwana jest większość pary wodnej.

G. Przepływ oleju wymuszany jest przez wewnętrzne ciśnienie różnicowe. Przed powrotem do stojana olej przechodzi przez filtr i chłodnicę oleju.

H. Przepływ powietrza jest regulowany przez wewnętrzny system reagujący na zapotrzebowanie na sprężone powietrze.

Wybierz kategorię produktów:


Do pobrania Kalkulatory

Napisz do nas

*Wypełniając formularz zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych przez BP Techem S.A. z siedzibą przy ul. Ludwinowskiej 17, 02-856 Warszawa oraz przyjmuję do wiadomości, że BP Techem S.A. jest Administratorem podanych bądź uzyskanych danych osobowych. Dane zebrane przez BP Techem S.A., będą przetwarzane w celu kontaktu, informowania o nowych produktach i promocjach oraz archiwalno – statystycznym. Mam prawo wglądu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podanie danych jest dobrowolne.